måndag 29 november 2010

Brrr.

Jag har två tröjor på mig. Och en fleecejacka, jobbets brallor med långkalsonger under, strumpor, ett par strumpor till och raggsockor ovanpå det. Vad hände? Var kom istiden ifrån? Kyla och snö, okej, det är november så jag kan stå ut.

Men istidskyla? Redan i november? Det känns inte riktigt okej. Alls faktiskt. Tack och lov har jag ett inomhusjobb, till skillnad från Vilhelm som varit ute och tultat runt i snön hela förmiddagen. Men ja, inget dåligt väder, bara dåliga kläder! Eller hur det var. Jag är definitivt ganska kass på det där med vinterkläder, till mig själv åtminstone, hade det inte varit för P hade jag garanterat spatserat runt i min höstjacka fortfarande, blå från topp till tå.

På tal om topp, jag lär införskaffa en mössa. Jag får svälja frisyrnojan helt enkelt, även om det svider.

1 kommentar:

  1. Blommorna kom från en kille som jag dejtade förra året... Vi får väl la se vad som händer på den fronten!

    Håller med dig om att det är hiskligt kallt ute! Och mössa, det måste jag också införksaffa... Och antagligen ett par termobrallor också!

    SvaraRadera