torsdag 2 december 2010

December och Gyllene Knorren.

December! Äntligen säger jag, ett steg närmare våren. Har varit ohyggligt kallt senaste dagarna, skitkallt verkligen. Snö i lagom dos kan jag stå ut med även om jag inte gillar det. Men snålblåst och -15 grader är INTE okej. Alls.

Andra saker som är mer okej är att det är julafton om 22 dagar. Jag jobbar imorgon kväll, och kan sedan se fram emot två (!) dygns ledighet. Jag och Vilhelm åker till Karlstad med vår chaufför, tillika P, för att shoppa julklappar. Tror ni att vi är ensamma om att shoppa julklappar i helgen? Det tror inte jag.

Jobb imorgon kväll innebär sovmorgon imorgon. Förhoppningsvis ända till 07, då vi tassar upp och tittar på julkalendern. Har sett både dagens och gårdagens avsnitt, och för första gången sedan 90-talet så verkar det lovande faktiskt! Hotell Gyllene Knorren, jag gillar det än så länge. Den är inte i klass med Håkan-Bråkan och Greveholm, men absolut godkänt!

1 kommentar:

  1. Du är så UNG. Trolltider, Sunes jul och teskedsgumman. DET är julkalendrar det :-D

    SvaraRadera